Friday, June 3, 2011

aku di tempat baru..

bertemu lagi kita...

tanggal 29 mei 2011. hari ahad. jam 11;30 pagi.

ditemani mak ayah dan kakak ku.

aku jejakkan kaki ke tempat baru.

aku dekat tempat baru ni. lain sangat.... tak pernah rasa lain mcm ni.

tak ada mak ayah. tak ada kakak abg.. tak ada ank buah. cuma ada kawan.
aku dapat roommate oqhe kelate.... hehehe... cakap kelate lah aku. huhu....

lupa pula nak cakap.

aku dekat upsi yang tu nama pendek.. nama panjang universiti pendidikan sulta idris, tanjung malim,perak, malaysia. aku ambil kursus diploma in english.

dekat sini ramai kawan yang aku dapat. kawan??? huhu seronok sgt, tapi tak serupa dengan rasa bestnya balik kampung.... hari pertama aku dah rasa nk balik kampung.. <<< aku sedihnya....

aku berubah daripada duduk bawah ketiak mak ayah kepada duduk bawah ketiak aku sendiri.. berdikari sangat penting untuk hidup di universiti.  yang tuh kata kata daripada senior senior.

orientasi

berlangsung selama 4 hari setengah. lain sangat daripada orientasi yang pernah aku jalani sebelum ini.. tak ada rushing... tak ada ragging.. tak ada running... tak ada screaming... tak ada scolding ... cool ja..

berjalan, lari anak, berlari, dengan cantik dan telus.

tapi ada yang masih merungut. mengantuk lah, penat lah.... aku respect dengan kakak  dan abg senior dekat upsi. diorang buat kita seperti adik beradik.. 

aku nak ceritakan kembali kisah aku ditinggalkan keluarga aku di sini. bukan aku yang meninggalkan mereka ya....

aku ingat

aku rasa excited sangat. maklumlah budak sekolah menengah baru nak masuk u.. tapi time keluarga aku tinggalkan aku, ermm mcm mana nak cakap ek??  aku menangis. dalam loghat kedah teqiak. haha....

 sedih siot.... haaaaaaa............. tengok muka mak ayah aku. aku rasa sebak..

sebelum ini aku tidak biasa ditingalkan.

tapi memberikan aku semangat untuk aku terus belajar menyesuaikan diri di sini..  aku akan pulang membawakan kejayaan.. tengoklah!! <

kata sang ulat bulu yang punya kaki seribu
siapa jumpa kaki ku... kakiku
jikakau tak dapat terpaksa ku melompat
dengan seribu kurang satu.
melompat
melompat
siapa jumpa kakiku...
kaiku...

 ubah huruf vokal kepada i

kiti sing ilit bili
ying pinyi kiki siribi sipi jimpi kikiki, kikiki
jikili tik dipit tirpiksi ki milimpit
dingin siribi kiring siti
milimpit
milimpit
sipi jimpi kikiki.....

<<< lagu yang aku suka...

satu satu mimpi di dalam hidupku ini...
satu satu janji yang ku gapai pasti...... <<< realiti insan..

aku merepek sangat panjang pada post ini... sory....

1 comment: